menu preloader

February 16, 2018

Gutzandglory vertroetelt Beaphar wereldwijd

Gutzandglory vertroetelt Beaphar wereldwijd

Na een internationale pitch, heeft Beaphar Gutzandglory gekozen als global lead agency. Beaphar is een van oorsprong Nederlandse producent van farmaceutische middelen en verzorgings- en voedingsproducten voor huisdieren, opgericht in 1942 en actief in 86 landen.

Thomas Van Nielandt, Global Product & Brand Manager Beaphar:

 “Gutzandglory won overtuigend van het geshortliste Engelse en Nederlandse bureau, door hun sterke strategische en creatieve voorstel dat niet alleen heel breed ging maar ook een mooie brug bouwt tussen brand design en communicatie. Ik kijk daardoor met volle vertrouwen naar de toekomst van Beaphar en zie een enorm potentieel voor het merk.”

De samenwerking loopt al en omvatte in eerste fase een strategische herpositionering met bijgestuurde productclassificatie, een corporate rebranding, een ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteit in alle touchpoints en ook packaging guidelines, die zullen worden toegepast op de meer dan 1200 producten van het merk en door het bureau uitgewerkt worden voor productlanceringen en restylings van bestaande gamma’s.

De nieuwe baseline – Because pets are family too – wordt samen met het hertekende logo gelanceerd op Interzoo (de internationale vakbeurs voor de sector) en connecteert het bedrijf opnieuw met z’n roots: een ijzersterk geloof in de unieke band tussen mens en huisdier, waardoor die een volwaardige plaats krijgt binnen het gezin.

Gedelegeerd Bestuurder Daan Aa verwoordt het zo:

“Our brand essence is core to everything we do at Beaphar, and has been since my grandfather, Bernard Aa, started the company. Our pets are family too and they deserve the very best care, and at Beaphar we aim to offer accessible, affordable and quality products to help pet-owners achieve this.” 

Gutzandglory is verantwoordelijk voor communicatie, zowel op merk- als op productniveau, in alle kanalen. De nieuwe merkpropositie zal uitgedragen worden via o.a. advertising, instore materialen, beursstands, B2B-communicatie, online video en activaties. De eerste resultaten zijn binnen enkele maanden zichtbaar.

Previous Post
Next Post