menu preloader

November 03, 2020

Europabank 'uitstelcampagne' genomineerd voor een Effie Award

Europabank 'uitstelcampagne' genomineerd voor een Effie Award

We veroverden samen met onze klant Europabank een plek in de finale van de Effie Awards. Deze prijzen bekronen marketingcommunicatie-uitingen die effectief bijdroegen aan de groei van een merk.

In totaal werden er 35 cases ingediend, 19 daarvan werden weerhouden door de 30-koppige jury. Onze ‘uitstelcampagne’ voor Europabank is een van de gelukkigen, en daar zijn we echt heel fier op. De campagne toont op humoristische wijze wat de gevolgen zijn als je een (professionele) investering of droom te lang uitstelt. Denk aan een graafmachine die bijna geen 'tanden' meer heeft, of een zoon die klanten ontvangt in zijn ouderlijk huis en dan maar zijn vader als personeel inschakelt. Het zijn grappige scenario's die als het van Europabank afhangt absoluut geen realiteit moeten worden. 'Want als u ervoor durft te gaan, wij ook.' Die boodschap verspreidden we vooral via radio, maar ook via print, online, OOH en instore.

Onze hybride uitstelcampagne voor B2B en B2C bouwt verder op de vernieuwde strategische positionering die we uittekenden voor de bank: 'Europabank. De bank die durft.' Met deze positionering toont Europabank aan dat het als geen ander luistert naar de plannen van durvers, en er ook vol enthousiasme voor gaat. In tegenstelling tot veel andere (groot)banken.

Deze nominatie is alvast een mooie bekroning voor al het harde werk. Wie het begeerde bronzen, zilveren en gouden beeldje mee naar kantoor mag nemen, komen we op 10 december te weten. Wij duimen vanaf nu alvast non-stop.

Previous Post
Next Post