menu preloader

August 20, 2020

Gutzandglory en Etex zijn 'United to Inspire'

Gutzandglory en Etex zijn 'United to Inspire'

'Connect and care' is één van de drie kernwaarden voor Etex. Het is een credo voor elke dag, en een cruciaal element om de purpose – het groter doel 'Inspiring ways of living' – waar te maken. Na meer dan 100 jaar geschiedenis van groei en overnames was het opzet van de campagne om iedereen helemaal als één Etex-team te verenigen. Alle werknemers, over de hele wereld. Om er samen voor te gaan, trots op hun Etex-kleuren en verenigd rond de sterke commerciële merken die Etex groot maken!

'Inspiring ways of living' is niet enkel de baseline van Etex maar ook de vertaling van de purpose: het gemeenschappelijk groter doel van alle teamleden, en de bijdrage die het bedrijf aan de wereld wil leveren. En pas wanneer iedereen ook echt begrijpt waarvoor Etex staat, leg je de basis voor een sterk, eengemaakt team. En zo'n team bereikt meer, kijk maar naar de vele voorbeelden uit de sportwereld. Het is dan ook daar dat we onze inspiratie haalden voor deze activatiecampagne. Om iedereen warm te maken voor het project startten we met een teasende fase. We lanceerden de lijn 'Ready to team up?', steeds lokaal in de landstalen, en verspreidden die op vlaggen, banners, posters en posts op fysieke en digitale hotspots voor office workers én factory workers.

Etex - United to inspire 1

Aansluitend verscheen in alle kantoren en fabrieken wereldwijd een activatiestand, waar alle teammates actief hun deelname konden betekenen, en hun meest inspirerende Etex-verhalen digitaal konden prijsgeven. We peilden ook naar hun favoriete sport(en) én kledingmaat: met een goede reden uiteraard, want voor iedereen volgde een Etex-sporttruitje.

Etex - United to inspire 2

De derde fase zetten we in met een video in persconferentie-stijl – zoals net na een sportwedstrijd. Hierin deelden alle excom-leden hun eigen ambities en wensen voor het team. Die video deelden we via alle interne digitale en offline kanalen.

De effectieve start van de 'United to Inspire'- campagne, die meerdere jaren zal blijven lopen, was meteen ook de lancering van de nieuwe brand identity. In een voor Etex nooit geziene reeks lokale events vierden de Etex-teamleden hun merk en elkaar. Via strak opgebouwde keynotes en extra animatie kwamen alle teammates te weten waarom Etex deze campagne voert en welke veranderingen op til stonden. Daarnaast konden ze ook – volledig in het sport-thema – testen hoe het met hun conditie gesteld was. Want gezond staan we het sterkst! Over de hele wereld werden de events met wat lokale kleur ingevuld, en vooral ... werden het teamgevoel en de Etex-kleuren meteen ook naar buiten gebracht via talloze shares op LinkedIn en meer.

Etex - United to inspire 3

En voor de eerste keer in de geschiedenis van het bedrijf was er een moment waarop alle collega's, in alle landen tegelijk, Etex vierden. Het globale luik lag in de lijn van de teaser video. Leden van het Etex-bestuur beantwoordden opnieuw in de stijl van een persconferentie enkele prangende vragen, zoals: Hoe staat team Etex ervoor? Welk spannend nieuws mogen we binnenkort verwachten?

Het antwoord op die laatste vraag ligt alvast op het puntje van onze tong, want deze campagne maakt deel uit van een groter geheel dat in de volgende jaren verder wordt uitgewerkt. Op weg naar één team, 'United to Inspire', om helemaal van binnenuit met Etex nog meer 'Inspiring ways of living' waar te maken. Deze campagne maakt deel uit van het project om het Etex-merk en de sterke commerciële merken van het bedrijf te ondersteunen en versterken en wereldwijd een consistente merkervaring te brengen. We pakken deze uitdaging aan in een hybride team van Etex en Gutzandglory, met Global brand leader Malcolm Stamper, marketeers uit de hele groep onder leiding van Head of Communications Lionel Groetaers, en met de betrokkenheid van CEO Paul Van Oyen.

Etex - United to inspire Moz. 1
Etex - United to inspire Moz. 2
Etex - United to inspire Moz. 3
Etex - United to inspire Moz. 4
Etex - United to inspire Moz. 5
Etex - United to inspire Moz. 6
Previous Post
Next Post