menu preloader

July 15, 2019

Jonge hond op wandel in Cannes

Jonge hond op wandel in Cannes

Onze copywriter Yannick is bestuurslid van de Young Dogs, die elk jaar een selectie talentvolle jonge Belgische creatieven uitstuurt naar het Cannes Lions Advertising Festival. Hij kwam terug naar Gent met veel frisse ideeën en tonnen motivatie. Lees hieronder zijn verslag aan de hand van 3 Cannes cases die hem het meest raakten.

 ’s Ochtends beginnen schrijven over drie cases die je zijn bijgebleven na een weekje Cannes zonder die eerste tas koffie achter de kiezen. Zwaar. #firstworldproblems

’s Ochtends 20 kilometer moeten wandelen naar de dichtstbijzijnde waterput omdat een buffel besloot om in die van je dorp een cadeautje achter te laten. Een stuk zwaarder. #thirdworldproblems

Jep. #worldproblems. Daar moest je het dit jaar als merk over hebben om ’s ochtends je idee bij de Cannes Lions shortlists te willen zien hangen.

Wereldproblemen. Het is iets wat ons allemaal weet te raken. Het raakt een gevoelige snaar. Maar hoe zet je ze naar de hand van je merk zonder opportunistisch over te komen? Door ze relevant te maken voor je merk. Geen makkelijke opdracht. Maar de volgende 3 cases zijn me bijgebleven omdat ze hier perfect in geslaagd zijn.

Zo kreeg Volvo het als automerk voor elkaar om gendergelijkheid relevant te maken dankzij the E.V.A. Initiative.

Inclusiviteit en meubels? Ikea wist het te combineren met ThisAbles.

Of hoe Dagoma het wapengeweld in de US relevant wist te maken voor de 3D-printers die ze produceren.

En nu is het echt tijd voor mijn eerste tas ochtendkoffie.

Previous Post
Next Post