menu preloader

March 24, 2022

SD Worx / Bleckmann is klaar om te pieken

SD Worx / Bleckmann is klaar om te pieken

March Madness zegt je waarschijnlijk niets. Maar Black Friday en Summer Sales doen ongetwijfeld een belletje rinkelen. In de supplychainwereld zijn dat drie belangrijke piekmomenten. Onze gloednieuwe klant SD Worx vroeg ons meteen al om een tactische campagne in elkaar te steken voor hun key account Bleckmann. 

Bleckmann is van textieldistributeur uitgegroeid tot logistieke partner van internationale mode- en lifestylemerken. Daar hoort ook het samenstellen, inpakken, versturen en retourneren van pakjes bij. Op piekmomenten heeft het bedrijf tot 1.200 extra orderpickers nodig gedurende zo’n 10 à 14 dagen. 

Wij bedachten een concept dat multi-inzetbaar is op de verschillende piekmomenten. Met de campagnelijn “Reach new peaks” spelen we zowel in op de skills als het werkplezier van de jonge en urban doelgroep. Want uit gesprekken met medewerkers bleek dat de sfeer op de werkvloer zeer goed is bij Bleckmann – “soms voelt het zelfs aan als een festival met heel veel culturele diversiteit”.

We maakten vier portretten van medewerkers op de werkvloer. Jonge, energieke personen die duidelijk plezier hebben in hun werk. Om de campagne de nodige urban vibe te geven, werd gewerkt met street en nightlife fotograaf Daniil Lavrovski. Via abri’s, raamstickers op bussen en een uitgekiende socialmediacampagne – op Facebook, Instagram en het Google Display Netwerk - leidden we potentiële kandidaten naar de website sdworx.jobs/bleckmann.

Resultaat? De campagne doet wat ze moet doen. Naar aanloop van Black Friday bijvoorbeeld, waren alle 1200 vacatures na amper 1 week campagne ingevuld! Bleckmann is duidelijk klaar om te pieken.

Previous Post
Next Post