menu preloader

May 27, 2020

Gutzandglory verlekkerd op Hoogstraten Aardbeien

Gutzandglory verlekkerd op Hoogstraten Aardbeien

Na een strategische competitie enkele maanden geleden, besloot Hoogstraten Aardbeien het communicatiebudget toe te wijzen aan Gutzandglory en het digitale mediabureau Addurance.

Onze taak? Awareness en engagement creëren voor het merk en haar Belgisch topproduct. Deze taak werd meteen bemoeilijkt door de coronacrisis. De afgekondigde maatregelen zorgden er niet alleen voor dat we de productie van onze grootse awarenesscampagne even on hold moesten zetten. Ook een groot stuk van de export van Hoogstraten Aardbeien en de afname van de horeca vielen weg. De aardbeien bleven in de tussentijd wel groeien. Aan ons om uit te zoeken hoe we ze maximaal aan de Belgische man en vrouw konden verkopen.

We telden 1 (mensen die in onzekere tijden nood hebben aan afleiding) en 1 (iedereen zit gekluisterd aan zijn scherm) op, en kwamen tot ‘Aardbeiregen’. Een 100% digitale activatie die gedragen wordt door Instagram Stories en Facebook-ads.

Deze social ads roepen mensen op om het ‘Aardbeiregen’ spel online te spelen. Het spel is niet alleen een broodnodige afleiding voor velen tijdens deze onzekere tijden. Spelers kunnen ook tal van prijzen winnen, waaronder een 3 gangenmenu bij hun thuis, bereid door sterrenchef Roger van Damme, én lekkere prijzenpakketten. Elk pakket focust op een van deze drie consumptiemomenten: ontbijt, on the go en aperitief. Zo tonen we aan dat je echt op élk moment van de dag kan genieten van Hoogstraten aardbeien.

De spelers die niet genoeg kunnen krijgen van Hoogstraten aardbeien, krijgen na het registreren van hun score ook de kans om een digitaal receptenboekje te downloaden. Dit boekje werd speciaal ontwikkeld voor deze digitale campagne.

Het voorlopige resultaat van deze activatie is alvast veelbelovend. In de eerste week genereerden we meteen 18.000 bezoekers op de website. De huidige topscore? Die staat momenteel op + 9.000 aardbeien. Om zo’n score te claimen, moet je het spel meer dan 2 uur spelen. Van engagement gesproken!

Previous Post
Next Post