menu preloader

June 18, 2020

Gutzandglory zet virtueel de deuren open voor HOGENT

Gutzandglory zet virtueel de deuren open voor HOGENT

De fysieke opendeurdag van HOGENT trekt jaarlijks tal van nieuwsgierige studenten. Om ze ook nu te blijven informeren, organiseerde HOGENT in volle coronatijd een succesvolle online opendeurdag. Wij creëerden een bijbehorende geïntegreerde digitale campagne die mooie resultaten opleverde.

De fysieke opendeurdag van HOGENT trekt jaarlijks tal van nieuwsgierige studenten. Om ze ook nu te blijven informeren, organiseerde HOGENT in volle coronatijd een succesvolle online opendeurdag. Wij creëerden een bijbehorende geïntegreerde digitale campagne die mooie resultaten opleverde.

De infodag van HOGENT was eind april gepland. Zo’n infodag is het ideale moment voor laatstejaarsstudenten om te ontdekken hoe zij - volledig in lijn met de baseline van HOGENT - het beste van zichzelf kunnen geven. Helaas stuurde het COVID-19-virus die plannen compleet in de war.

Er moest dus naar een alternatief gezocht worden voor de fysieke opendeurdag, want zo’n moment is absoluut onmisbaar voor elke student. HOGENT ondernam meteen actie en riep een digitale opendeurdag in het leven. Die vond plaats op een digitaal platform dat alle informatie en interactiemogelijkheden bundelde. Zo kregen studenten niet alleen een handig overzicht van alle studierichtingen. Ze konden ook hun toekomstige campus in 360° ontdekken én al hun vragen afvuren op studenten, alumni en docenten.

Onze opdracht was om de bekendheid van dit platform en de online opendeurdag een stevige duw in de spreekwoordelijke rug te geven. En dat deden we. Heel snel. Op erg korte tijd was onze geïntegreerde digitale campagne live. Youtube prerolls, social ads, Google ads, banners, … You name it, we did it. Onze campagne volgde een reach - engage - activate aanpak. Voor elke fase stuurden we een andere boodschap de wereld in, goed voor zeker 30 online ads. En die aanpak loonde, want op drie dagen tijd bezochten zeker 16.000 geïnteresseerden het digitaal platform. Maar liefst 67% deed dat zelfs voor een tweede keer. In totaal mocht HOGENT zo’n 25.000 bezoeken op haar digitale opendeurdag registreren.

De andere video’s die deel uitmaakten van onze geïntegreerde campagne vind je hier. Een carousel van banners en social ads (static en stories) die we tijdens de campagne gebruikten vind je hieronder:

Previous Post
Next Post