menu preloader

February 18, 2021

JBL lanceert applicatie die als muziek in de oren klinkt

JBL lanceert applicatie die als muziek in de oren klinkt

Als het massale thuiswerken ons iets geleerd heeft, is het wel dat het geen slecht idee is om te investeren in een kwalitatieve hoofdtelefoon. Dankzij de Koptelefoonkiezer die we ontwikkelden voor JBL vind je vliegensvlug het perfecte exemplaar.

Een koptelefoon is vooral handig tijdens het thuiswerken als hij een noise cancelling functie heeft. Spelende kinderen? Mute. Op hol geslagen wasmachines? Mute. De buurman die het nodig vindt om tijdens je call zijn gras af te rijden? Mute.

Kortom: zo'n hoofdtelefoon is zo goed als onmisbaar. Tegenwoordig zijn er ook zoveel verschillende soorten, dat het bijna onmogelijk is om geen koptelefoon te vinden die helemaal jouw ding is. Maar hoe begin je aan die zoektocht?

Onze klant House of Music is verantwoordelijk voor de distributie van JBL in België. Zij kwamen dan ook naar ons met de vraag om JBL-klanten op een gebruiksvriendelijke en eenvoudige manier de richting naar hun ideale koptelefoon te wijzen. Onze oplossing: de Koptelefoonkiezer.

JBL_website copy 3-100.jpg
JBL_website copy-100.jpg

Klanten vinden de weg naar de Koptelefoonkiezer door POS-materiaal waarop een dedicated QR-code per retailer staat. Via de Koptelefoonkiezer stelden we klanten verschillende vragen gerelateerd aan hun mogelijke behoeften (moet de koptelefoon stevig op je hoofd zitten, enz.) en de potentiële momenten/locaties waarop de hoofdtelefoon zou worden gebruikt (op het werk, thuis, op het openbaar vervoer, ...) We trokken dus volop de kaart van customer centricity. Klanten antwoorden eenvoudigweg door naar links of rechts te swipen. Op basis van de antwoorden doet de applicatie een voorstel voor de ideale hoofdtelefoon.

JBL_website copy 4-100.jpg

Sinds de launch van de app in december 2020 tellen we al meer dan 3100 sessies in de app. Wij stonden in voor het concept van de Koptelefoonkiezer, copywriting, UX en UI design en testing na development. Mundo Digitalis stond in voor het development van de applicatie.

Previous Post
Next Post