menu preloader

February 16, 2021

Europabank voert campagne voor Europabank

Europabank voert campagne voor Europabank

Hoe zorg je ervoor dat abstracte waarden tastbaar worden en beginnen te leven bij alle werknemers? Wij zochten het samen met Europabank uit in een uitgebreid employer branding traject.

Ons employer branding traject met Europabank startte in 2018. Dat jaar organiseerden we 2 workshops waarin we samen met de medewerkers de waarden van Europabank verkenden. Op basis van deze 2 sessies identificeerden we 3 waarden: verbindend, toegankelijk en vindingrijk. Om ervoor te zorgen dat iedere Europabank-medewerker altijd een houvast heeft om deze waarden op de juiste manier naar buiten te brengen en na te leven, creëerden we een merkpaspoort.

_W5A3043.jpg

Maar hoe zorg je ervoor dat deze abstracte waarden ook vlot hun weg naar de wekvloer vinden? Hiervoor was er duidelijk nood aan een interne campagne. Voor het uitgangspunt van die campagne zochten we naar inspiratie in de baseline van Europabank: 'De bank die durft.' Landen deden we uiteindelijk op: 'Ja, ik durf' en 'Oui, j'ose' in het Frans om de kern van de baseline in alle communicatielagen door te trekken.

_W5A3041kopie.jpg
_W5A3037.jpg
_W5A3042kopie.jpg

In 2019 shootten we een visiefilm voor de bank. Het werd geen klassieke bedrijfsfilm, maar wel een video met een leuke twist, helemaal in de gevatte stijl van Europabank met de nodige portie zelfrelativering. De visiefilm werd opgedeeld in 3 afleveringen. Elke aflevering speelde op een luchtige manier in op 1 van de 3 waarden van de bank. De drie video's konden zowel apart als samen - als één lange video - worden gebruikt.

Om ook in de kantoren fysiek aanwezig te zijn met de campagne, creëerden we amusante, motiverende posters die puur uit tekst bestonden. Elke poster vertrok steeds van een specifieke waarde.

EUB_website-100.jpg

Bedoeling was om de visiefilm plechtig te onthullen tijdens een groots live event begin maart, maar corona besliste hier anders over. Resultaat: het event werd enkele keren uitgesteld en de campagne bijgevolg dus ook.

Maar, Europabank is een bank die durft, een bank die nooit opgeeft. Uiteindelijk beslisten we om niet te wachten tot de pandemie voorbij was om alle werknemers bij elkaar te brengen tijdens een event. Niet fysiek, maar wel digitaal. Eind oktober 2020 was het dan eindelijk zover en de employer branding campagne werd gelanceerd tijdens een webinar.

Bedoeling is om ook in 2021 de campagne extern uit te rollen zodat ook toekomstige werknemers worden meegenomen in het 'durf' verhaal van Europabank.

Previous Post
Next Post